نقش خودروسازی هیوندا در انتخاب شعار ایران

نقش خودروسازی هیوندا در انتخاب شعار ایران

بعد از اینکه فیفا برای تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی ، شعار «افتخار پارس» را انتخاب کرد، شاید این سوال برای شما هم به وجود آمده باشد که روند این انتخاب از کجا شروع شده؟ آیا فدراسیون فوتبال ایران هم تأثیری در انتخاب این شعار داشته یا نه؟
به گزارش ساکرز ، واقعیت ماجرا این است که شرکت هیوندا به عنوان شریک تجاری فیفا و حامی مالی فدراسیون جهانی فوتبال، کلیه اتوبوسها و اتومبیلهای تیمهای حاضر در برزیل را تأمین کرده و در ابتدا این شرکت بوده که بحث شعار تیمها و حک شدن آن ها روی اتوبوس حامل بازیکنان را مطرح کرده است.
در همین راستا یک مقام آگاه در فدراسیون فوتبال ضمن تأیید این خبر، میگوید: «شرکت هیوندا، طی نظرخواهی اینترنتی از هواداران تیمهای ملی حاضر در رقابتها این شعارها را با رأیگیری مستقیم از طرف هواداران برای تیم های مختلف برگزیده وفدراسیونهای فوتبال این کشورها نقشی در انتخاب این شعارها نداشته اند.»